zaterdag 4 juli 2015

Rusteloze Benen

Ervaringsverhaal restless legs (en arm): gisteravond laat 1 hele strip op onderrug en 1/2 strip op elke kuit. Voor de arm 1/4 strip op binnenzijde bovenarm geplakt.

Normaal gesproken, schoppen mijn benen alle kanten uit voor het slapen gaan en heb ik zelfs (heftige) pijn door krampen in de benen. In de arm zit voornamelijk die oh zo vervelende kriebel diep onderhuids. Medicatie: pramipexol 10mg, 2 tot 3 tabletten voor de nacht. Twee weken geleden heb ik dit tijdelijk gestopt (medicijnmoe). RLS werd dus erger.

Binnen 15 minuten na het plakken was de arm rustig. Binnen 30 minuten na het plakken werden de benen rustiger en trokken de krampen weg. Wel kreeg ik pijn in de rechtervoet, alsof het restless legs gevoel en de krampen zich daarin had geconcentreerd. Na een half uur pijn in die voet, 1/4 strip geplakt op de hiel, boven de achillespees. Pijn werd na 10 minuten al beduidend minder maar is niet helemaal weggegaan.

Conclusie: het helpt absoluut tegen ernstige RLS (bij mij) en brengt de verschijnselen terug naar aanvaardbaar niveau met zeker 75% !!

UPDATE d.d. 06 juli: Twee nachten en drie dagen verder. Geen last van RLS gehad. Bij wijze van proef heb ik gisteravond pas geplakt toen ik in mijn arm de welbekende kriebel begon te voelen. Binnen 5 minuten na het plakken was het over. Benen zeer rustig, geen centje last van gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten